LOGO TASARIMI

banner2

 

Tüm kurum ve kuruluşların sektörlerinde öne çıkmaları ve akılda kalıcı olmaları için tasarlanan, tasarlandıkları firmalar ile bütünleşen simgelere logo denmektedir. Logolar, kurumsal kimliğe sahip işletmelerin vazgeçilmez bir parçasıdır. Logolar firmaları temsil eder ve  tıpkı bir ayna gibi sahiplerini yansıtırlar. Bu yüzden logo tasarımı yapılmadan önce firmanın bağlı olduğu sektör ile ilgili araştırma ve ön hazırlık aşaması gerekir. Daha sonra, işin uzmanı tasarımcılar tarafından özgün bir logo tasarım aşamasına geçilir. TunArt Reklam da  profesyonel ekibi ve teknolojik imkanlarıyla sizi tam manasıyla yansıtmayı hedefler.

Logo tasarımı yapılırken temsil ettiği kurumun, markanın renk, şekil ve işlevlerine uygunluğu göz önünde bulundurulmalıdır. Ayrıca kolay algılanabilir, sade, farklı, özgün olmalıdır. Hatırda kalabilmesi için olabildiğince az sayıda renk kullanılmalıdır, itici olmamalı ve halihazırdaki logoları çağrıştırmamalıdır.  TunArt bu kriterlerin yanı sıra müşterilerinin beğeni ve isteklerini de dikkate alarak
başarılı logo tasarımlarına imza atmaktadır.

Teknoloji çağında olduğumuz şu günlerde logo tasarımı yapmak için var olan birçok logo tasarım programı vardır. Bu programlarda bulunan logo taslakları ile kendi logonuzun tasarımını yapabilirsiniz. Hem de birkaç dakika içerisinde… Ama unutulmaması gereken husus hazır logo tasarım programlarının hiç biri kurumsal kimliğinizi yansıtan logo tasarımı yapmanıza yardımcı olmaz. Logo tasarımı titiz çalışma gerektiren bir iştir. Eğer bu işte sizi  yansıtan bir logo tasarımını tercih ediyorsanız  profesyonel bir tasarım firması olan TunArt Reklam’ı tercih edebilirsiniz.

Logo tasarımında dikkat edilecek özellikler şöyledir:

Sadelik
Logo tasarımının başarılı tüm örneklerinin en önemli ortak özellikleri sadelikleridir. İnsanları sade ve basit tasarımlar çeker çünkü verilmek isteneni kolayca anlayıp anımsayabilirler. Karmaşık ve kalabalık tasarımlar örneğin içinde ayrıntılı resimler barındıran logolar insanların dikkatini dağıtır.

Oranlar
Logo ebadıyla değil, oranlarıyla sabitlenmelidir. Logo kullanılacağı her alanda farklı ebatlarda kullanılacağından her ebatta iyi görünecek oranlara sahip olmalıdır. Örneğin bir kalemin üzerinde de aynı etkiyi korumalı, bir bina giydirmesi üzerinde de… Logo tasarımının oranlarıyla oynanması – genişletilip daraltılması veya çarpıtılması – tüm etkisini değiştirecek ve büyük olasılıkla çirkin görünmesine sebep olacaktır. Zaten bu tür problemlerle karşılaşılacağı düşünülerek logo tasarım aşamasında ne çok geniş ne de çok uzun olarak tasarlanmamalıdır.

Renk
En iyi bilinen logolar genellikle bir veya iki renk olarak tasarlanmışlardır. Çok az üçten fazla renk kullanılan iyi logo vardır. Fazla renk logoyu algılamayı zorlaştıracağından akılda kalıcılığı engelleyecektir. Az renk kullanılması uygulama maliyetlerini de düşüreceğinden sürekli avantaj sağlar.

Yazı Karakterleri
Logo tasarımını yaparken çok çeşitli yazı karakteri ve stili kullanılabilir. Ancak hem harf yapısı hem de yazı dengesi açısından bozuk olan logolar herkes tarafından fark edilmese de çok kötü etkiler yaratabilir. Tıpkı bir sokağın binalarının hem sağlamlığının hem de güzel ve birbiriyle uyumlu görünmesinin çok önemli olduğu gibi.

Uygulama
Logo tasarımında unutulmaması gereken konulardan biri uygulamadır. Eğer bir logo tasarımına farklı uygulama alanları hesaba katılmadan başlanırsa hem kullanımında çok büyük zorluklar yaşanabilir, hem de tutarlılık ilkesi çiğnenmiş olur. Uygulama alanları ve teknikleri düşünülmeden tasarlanan logolarda hem kalite bozulacak, hem farklı renk ve formlar kullanılmasının yolu açılmış olacak, hem de uygulama maliyetleri artacaktır.

Özgünlük
Logo, temsil ettiği firmayı, ürünü ve sektörü iyi anlatmalı ama aynı zamanda özgün olmalıdır. Bazı sektörlerde veya alanlarda yer etmiş sembol veya renkler vardır. Örneğin eczane logolarında kırmızı rengin, sağlık alanındaki logolarda yılan figürünün, askeri kuruluşlarda kartal figürünün kullanılması gibi. Bu alanlarda bile bu klişeleşmiş semboller ve renklerin başka bir logoyu çağrıştırmayacak özellikte tasarlanması gerekir. Çünkü logo ne kadar hoşa giden bir tasarım da olsa eğer istenmeyen bir şeyi çağrıştırıyorsa iyi bir logo değildir.